Körmendi arcképcsarnok

<a href="/arckep/ivanyi-bela">Iványi Béla</a> <a href="/arckep/baxai-t-gyorgy">Baxai T. György</a> <a href="/arckep/eiben-otto">Eiben Ottó</a> <a href="/arckep/faludi-ferenc">Faludi Ferenc</a> <a href="/arckep/madachy-l-karoly">Madáchy L. Károly</a> <a href="/arckep/remetei-filep-ferenc">Remetei Filep Ferenc</a> <a href="/arckep/bakocz-tamas">Bakócz Tamás</a> <a href="/arckep/nemeth-maria">Németh Mária</a> <a href="/arckep/batthyany-strattmann-laszlo">Batthyány-Strattmann László</a> <a href="/arckep/molnar-lajos">Molnár Lajos</a> <a href="/arckep/kincs-elek">Kincs Elek</a> <a href="/arckep/pavetits-mano">Pavetits Manó</a>

Eseménynaptár

h k s c p s v
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 

Honismereti Egyesület

Számláló

Mai látogatók száma: 417
Tegnapi látogatók száma: 468
Összes látogató száma: 860824

Új Széchenyi terv

Meghívó

meghivo

"Legyen élmény a tanulás - partnerségben gyermekeink nem formális és informális tanulásáért"

(TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0226)

Nyomtatóbarát változatPDF változat

Pályázat részletes leírása


 

A Körmendi Kulturális Központ és Faludi Ferenc Könyvtár Faludi Ferenc Könyvtár intézményegység pályázatot nyújtott be a TÁMOP-3.2.11/10/1 kódszámú a „Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása című pályázatra, melyet elnyert.

A pályázat címe: „Legyen élmény a tanulás – partnerségben gyermekeink nem formális és informális tanulásáért”.

Pályázati azonosító: TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0226.

Elnyert támogatás összege: 35.875.311.-Ft

A projekt időtartama: 2011. október 1. – 2012. augusztus 31.

Fenntartási időszak: 2012. szeptember 1. - 2017. augusztus 31.

 

Pályázati cél:

A projekt során szerveződő programok a gyermekek személyiségi fejlődésére és kreatív képességeiknek kibontakoztatására az esélyegyenlőség jegyében az egészségtudatosság elterjesztése érdekében szerveződnek. Elsődleges célunk, hogy szabadidős tevékenységeiket kiegészítő foglalkozások, témanapok és a tehetséggondozást segítő szakkörök növeljék gyermekeink önbizalmát, kapcsolatteremtő, önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket.

Ugyanakkor célunk a könyvtár szolgáltatási képességének növelése, és hogy a programok a komplex tanulási formák elterjesztését, vagyis a kompetencia alapú oktatást segítsék. A tanulók tudatosan tudják használni a könyvtárat, képesek legyenek az önálló információszerzésre és olvasó emberré is váljanak.

Együttműködő partnerek:

 

  • Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Körmend

  • Dr. Batthyányné Coreth Mária Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Tagóvodája Dienes Lajos Óvoda Körmend

  • Csaba József Általános Művelődési Központ Csákánydoroszló

  • Kölcsey Ferenc Gimnázium Körmend

  • Kölcsey Utcai Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Körmend

  • Mátyás Király Utcai Óvoda Körmend

  • Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola Körmend

  • Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola Hunyadi Utcai Tagozata Körmend

  • Pankasz, Kisrákos, Viszák Általános Iskolája és Óvodája Pankasz

  • Rázsó Imre Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Körmend

  • Somogyi Béla Általános Iskola Körmend

Az együttműködési megállapodások és az abban vállalt foglalkozási formák szolgálják az adott intézmények pedagógiai programjainak megvalósítását és a könyvtárnak, mint pályázatot lebonyolító intézménynek a lehetőségeivel is összhangban vannak.

Foglalkoztatási formák:

  1. Havi egyszeri szakkör. 6 szakkör, mindegyik 2 féléves működéssel, más-más tematikával. Összesen: 12 félév.

  2. Napközi, iskolaotthon, tanulószoba keretében tartott foglalkozás havonta: 6 különböző tematika megvalósítására kerül sor, melyek mindegyike 2 félévre került kidolgozásra. Összesen: 16 félév.

  • A világ sokszínűsége tematika. 3 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • A mese útjai és a gyermekek tematika. 4 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Ha én felnőtt lennék. Írók, könyvek, játékok tematika. 4 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Úton-útfélen: mesék, hősök, könyvek tematika. 5 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Szülőföldünk és a nagyvilág tematika. 4 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Kalandozás a történelmi múltban és a nyelvészetben. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Helyünk a világban tematika. 2 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Ősztől-Tavaszig. Jeles napok az életünkben tematika. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  1. Tehetséggondozás, fejlesztés. Összesen: 8 félév.

  • Matematikai tehetséggondozás tematika. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Biológiai versenyfelkészítés tematika. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Fizikai tehetséggondozás tematika. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  • Modern világ – modern ember tehetséggondozás tematika. 1 csoporttal 2 félév során kerül megvalósításra, amely összesen: 2 félév.

  1. Versenyek, vetélkedők, bajnokságok. Összesen: 12.

  2. Témanap, témahét. Összesen: 21.

 

A témanap és a témahét szervezése jó lehetőséget teremt, hogy beépüljön a kompetencia alapú oktatásba és egy-egy területtel mélyebb és több szempontú lehetőség legyen foglalkozni.

Összesen 426 különböző foglalkozás valósul meg, összesen 12 891 résztvevővel.

Várható eredmények:

Az olvasáskultúra fejlesztése, a könyvtári szolgáltatások népszerűsítése a gyermek- és ifjúsági korosztály körében. A foglalkozások hatnak a gyermekek és tanulók személyiségfejlődésükre, művészeti és kreatív képességeiknek kibontakozására, növelik esélyegyenlőségüket.

Komplex tanulási formák kialakítása, az óvodai nevelésen és tanórákon kívül a tehetségfejlesztést is szolgálja.

Hosszú távú együttműködés az oktatási intézményekkel, új- és szilárd alapokra helyezi az oktatási intézményekkel való együttműködést.

Nő a könyvtári foglalkozások és a könyvtárhasználók száma.

Keresés

SZIKLA login


Közösség